torsdag 15 oktober 2009

Nu har väl de flesta flyttfåglar sedan länge övergett sina bon för sydligare breddgrader. Men fyra av dem blev visst förvirrade och fastnade på skånes ostkust där de nu bygger bo för fulla muggar.

Det är det unga paret Vilda och Erik som tillsammans med barnen Charlize och Vilgot har övergett den kungliga hufvudstaden för att göra något så galet som att öppna ett raw food-café i äpplenas högborg Kivik.

Cafét kommer finnas beläget på Eliselundsvägen 49 och erbjuda en meny av smaskiga drycker, sötsaker och maträtter.
Och för de som hellre vill stanna hemma och tjura så har de bestämt sig för att även leverera råa råvaror via postorder så att du kan göra dina egna råa godsaker att bjuda vännerna på.

Så varför sitter jag här och gör gratisreklam åt dessa knasluvor? Jo, dels för att jag tycker det de gör är helt fantastiskt och jag längtar efter att få besöka deras lilla krypin. Men sedan ska jag inte sticka under stol med att jag anstränger mig lite extra på grund av det fina råvarupaket de lottar ut bland de som sprider ordet vidare om deras lilla fik.

Vill du vara med och slåss om godsakerna så spänn åt remmen i äppelknyckarbyxorna, kavla upp skjortärmarna och dansa in på deras blogg. http://kivikslillaraa.blogspot.com/

3 kommentarer:

  1. Ja, alla E-nummer är ju inte dåliga. Jag har en lista på jobbet över vilka som är helt okej och vilka som man ska springa skrikande ifrån.

    Det är förstås inte så lätt att bära med sig en lång lista varje gång man ska handla något, så det är en enkel regel att undvika e-nummer så långt som möjlig

    SvaraRadera
  2. Fint inlägg, nu är väl Kikivs lilla råa nöjda!:)
    Peace Helena

    SvaraRadera
  3. Ja det är vi verkligen ;-) Tack så mycket, det var så fint...

    SvaraRadera